Att längta efter


Här kommer en lista på sådant som jag längtar efter och planerar att göra nu under hösten: 

  • Fikastunder på Bullis tillsammans med min syster och min dotter. 
  • Gå igenom och få ordning på min vildvuxna garderob. Brukar få en känsla av frihet av det. 
  • Visa mina föräldrar ett vackert picknickställe när de hälsar på i höst. Ta med fika och njuta av utsikten. 
  • Skicka små överraskningspresenter. Blir glad bara av att planera detta. 
  • Göra förberedelser inför lilla jul. Jag älskar att jag får föra den här traditionen vidare till mina barn (även om firandet kanske mest blir för min skull eftersom barnen är så små). Har själv underbara barndomsminnen av lilla jul, av spänningen när jag väntade på att småtomtarna skulle börja springa runt huset och kasta in godis och julkalendrar genom dörren, och som alltid skedde när jag minst av allt anade det. Vill så gärna att mina barn ska få likadana fantastiska minnen. 
  • Läsa bra böcker, som "En halv gul sol" av Chimamanda Ngozi Adichie.
  • Titta på bra serier tillsammans med Andreas. Ser speciellt mycket fram emot nästa säsong av Ozark.  
Samtidigt önskar jag att tiden skulle stå stilla ett tag. Har det så ofantligt bra just nu. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En liten panda

Inkapslade lyckostunder

En hälsning med sommarsmak